Historie

 

 

BABETTA 50 typ 207  se vyráběla od roku 1972. Moped byl téměř stejný jako jeho předchůdce BABETTA 28, od níž se lišil v několika detailech. Šlo především o kola, která se změnila z 23 na 16 palcová. Zadní kolo zůstalo bez odpružení, avšak navíc zmizely i boční drátěné chrániče. Snížení výšky kol si vyžádalo přizpůsobení rámu s vidlicemi spolu s řídítky.

 

BABETTA 50-207/100  se vyráběla od roku 1975. Svou podobu získala v zadní odpružené kyvné vidlici spojené se zadním nosičem a zadním blatníkem. Motor se dodával ve dvou provedeních lišících se výkonem 1,1 a 1,3 kW. Přední část dostala tachometr, který byl vložen do přední masky světla a ovládán předním kolem. Motor získal ochranné kryty a výfuk novou koncovku s novým tlumičem. 

BABETTA 207/200 byla v roce 1978 vyráběna s novým tyristorovým zapalováním, které nahradilo tranzistorové. Tyristorové zapalování bylo vytvořené ze dvou částí. Jedna část obsahovala diodu, tyristor, kondenzátor a vývodové kolíky, což tvořilo magickou černou skřínku, a druhá část byla tvořena zapalovací cívkou speciálně upravenou pro toto tyristorové zapalování.
   

BABETTA 50-207/500   se vyráběla od roku 1979. Měla výrazně změněná řídítka, která již nebyla připevněna v trubkovém držáku, ale byla prodloužena do výšky a přichycena čtyřmi šrouby k přední vidlici. Ta získala manžety chránící spodní kluzáky pérování proti nečistotám, které by jinak snižovaly životnost silonových pouzder. Moped BABETTA 207 se prodával v roce 1983 za 3.190 až 3.480 korun československých, v roce 1982 byl tento jednoduchý moped nahrazen svým modernějším mopedem BABETTOU 210.